Când am cunoscut marea...






"- Mi-e dor de mare... Îmi place la mare că eşti curat tot timpul. Marea te spală...
- ...şi e sărată, nu? Marea te spală şi te sărează.
- Tu ai fost vreodată la mare?
- Nu, dar am visat c-am fost. Într-o zi mi-a intrat nisip în ochi şi am plâns toată ziua.
- Şi când ai intrat în apă ți-a trecut.
- Da şi am visat o căsuță de paie pe plajă în care o să stau şi iarna şi vara.
- Şi mai e cineva în ea?
- Suntem numai noi. A, şi marea!
- Păi şi nu plouă în căsuță când e furtună?
- Când e furtună intrăm noi în apă şi ne plimbăm pe val..." (Vama Veche- Dragostea) 
- Hai să mergem la mare!
- Aşa...pe nepregătite?
- Da, chiar aşa.
- Este ca o evadare?
- Da, fugim de lume şi ne ascundem în mare.
- Păi şi unde la mare mergem?
- La Mamaia.
- Este frumos acolo?
- Da. Este locul perfect unde să faci cunoştință pentru prima dată cu marea.
- Povesteşte-mi, cum este la mare?
- Vei vedea curând, iubito!
....

Am ajuns. Este atât de frumos! Nisipul îmi gâdilă tălpile, iar briza mării mă atinge suav şoptindu-mi un poem despre iubire. Lacrimi de fericire se rostogolesc pe obraz...
 Îngenunchiez în fața ei...
- În sfârşit te cunosc... Cuvintele sunt prea sărace pentru a-ți descrie frumusețea.
Iubitul mă cuprinde în brațe şi-mi sărută fruntea.
- Cum ți se pare marea?
- Mare şi albastră şi atât de frumoasă!
- Mergem?
- Unde?
- Să ne cazăm. Să vezi marea de sus.
- Unde ne cazăm?
- Uite acolo!
Hotel Aurora?
- Da. Este cel mai frumos hotel de pe plajă şi cea mai bună cazare din Mamaia.  Camera noastră, de la etajul şase,  are o privelişte minunată. În dreapta piscina şi marea, în stânga Aqua Magic, iar pe sus trec telegondolele.


- Vom merge cu telegondola?
- Desigur.
- În hotelul ăsta camerele sunt curate, se aspiră zilnic, se goleşte coşul de gunoi, se pune hârtie igienică. Există un frigider mic suficient pentru băuturi , sandwich-uri, dulciuri, etc., tv, aer condiționat funcțional. Şi mâncarea, ah, atât de bună! Este foarte variată şi din belsug.
- De ce îmi spui toate astea acum? Ştii că am încredere în alegerile tale.
- M-a luat valul, iubito. Pur şi simplu este singurul hotel din Mamaia în care m-am simțit cu adevărat bine.
- Mă înveți să înot?
- Desigur!
- În mare?
- Nu, iubito. Valurile Mării Negre sunt puțin cam puternice pentru un învățăcel. Mai bine înveți la piscină. Ca de, ne cazăm la un hotel cu piscină.
- Am fost odată la piscină şi nu mi-a plăcut pentru că apa era murdară şi prețul intrării a fost cam scump.
- Stai liniştită, draga mea, la acest hotel  piscinele sunt curățate zilnic, iar accesul este gratuit pe baza unei brățări pe care nu trebuie să o pierdem.
Vom avea parte de distracție la piscină. Ah,  este şi un bar de cocktailuri. Mâine bem o limonadă?
-  Sau o Piña Colada?
- Orice vrei, iubito! Şi vom asculta muzică bună.

- Îmi place că atunci când ieşim din hotel suntem direct pe plajă.
- Uite, vezi acolo?
- Da...
- Este o pasarelă la capătul căreia se ajunge în satul de vacanță plin de magazine, terase, jocuri, maşinuțe, roată, carusel şi din apropiere se poate lua telegondola din care se vede toată stațiunea Mamaia. Este superb!
...
Au trecut trei zile de când suntem aici. Totul este minunat! Însă îmi doresc să cunosc mai bine împrejurimile, istoria acestui loc, obiectivele turistice din Constanța, mai ales vestitul Cazino.
Despre Mamaia am aflat atât de multe.
Mamaia se află într-o enclavă geografică uimitoare.
Această stațiune din România este înconjurată de apă pe două laturi. Nu este o insulă, este o fâșie îngustă de plajă de o parte a lacului Siutghiol ("Lacul de lapte" în limba turcă), iar pe de altă parte, Marea Neagră.
Îmi place că marea este atât de răcoroasă şi unele pietre de pe plajă au mărimi considerabile. Vreau să mă întorc aici la iarnă pentru a vedea spectacolul "sculptural" de gheață. Din poze este de o mare frumusețe, iar în realitate sunt sigură că este extraordinar.
Nu am pierdut apusul soarelui, cu Marea Neagră scăldând coasta. O mare, care, în ciuda numelui ei, este la fel de albastră ca oricare. Totul un spectacol!
Iar îmbrățisările, săruturile şi mângâierile iubitului sunt ceea ce completează un tablou perfect.
...
Am vizitat Constanța!
Ştiam de la şcoală că fost fondată de greci, cucerită de romani și ocupată de Imperiul Otoman. A devenit un loc înfloritor în secolul al XIII-lea, când negustorii genovezi dominau Marea Neagră. Tot trecutul se reflectă în moștenirea culturală, comorile sale arheologice, monumentele istorice și ruinele sale.
Într-un tur al orașului am vizitat Cazinoul, Piața Ovidiu, Complexul mozaic roman lângă Muzeul Național de Istorie și Arheologie şi Catedrala Sfântul Petru și Pavel.
 Constanța poate fi descoperită în două sau trei zile de vizită, deoarece cele menționate mai sus reprezintă doar o mică parte din ceea ce se poate vedea în oraș, cum ar fi Moscheea sa valoroasă sau farul Genovez. Astfel că în următoarele zile vom vizita cât de multe.
...

- Ce ți-a plăcut la mare, iubito?
- Mi-a plăcut că marea m-a spălat şi m-a sărat, iar "căsuța noastră de paie", din hotelul Aurora, a fost atât de primitoare.
Mi-a plăcut atât de mult când ne-am plimbat în Constanța de-a lungul promenadei, de-a lungul coastei, cu farul la orizont și cu priveliştea frumoasă a Mării Negre. Iar în fața sculpturii dedicată poetului Mihai Eminescu alături de  Verónica Micle, am simțit atât de intens romantismul pe care îl are acest oraş.
- Ştiai că unele teorii susțin că acest personaj este de fapt Callíope, cunoscut în mitologia greacă pentru că este muza poemelor eroice?
- Da, am fost atentă când a spus Diana Slav.
...
  Te iubesc, dragul meu! Îți mulțumesc pentru această amintire prețioasă pe care mi-ai oferit-o când ne-am cunoscut.
Ce zici, ne întoarcem şi anul acesta la mare?

Articol scris pentru Spring Super Blog 2018.
Surse foto: pagina de Facebook Hotel Aurora.

Toate cele bune!
Dana Codori





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cea mai frumoasă țară din lume pentru vacanța de vară

Fericire totală de la prima gură de cafea

Wish list: Inima României