Cea mai frumoasă țară din lume pentru vacanța de vară



Știi acel moment când îți dorești să te poți împărți în două? 
Să poți merge în locuri diferite în același timp pentru că amândouă îți plac enorm de mult?

 Datorită faptului că divizarea mea fizică este imposibilă, am avut parte de dilema supremă în a mă hotărî ce destinație să aleg pentru vacanța de vară. De data aceasta mi-am dorit să merg în cea mai frumoasă destinație din lume. Dar care să fie? Sunt două țări care îmi plac foarte mult: Grecia și Egipt. Ambele au bucăți prețioase de istorie și legende fabuloase de care m-am îndrăgostit.

Dar să vă povestesc cum s-a întâmplat și cum am ajuns să decid între cele două.

Vacanță - Christian Tour - Sejur


Ca în fiecare an, caut din timp să plec în vacanță cu Christian Tour, fiindcă se știe deja cât de mulțumită sunt de serviciile agenției. De aceea și rezistă în top de 22 de ani, așa-i? Bine, nu datorită mie, ci datorită celor peste 1 milion și jumătate de români care i-au ales tot pe ei. De fapt, e datorită lor, echipei, că doar ei sunt serioși și fac oferte atractive. Dar, stai! Alta era dilema!  

Așadar, cum scriam, am căutat oferte pentru sejur 2019. Pe Grecia și pe Egipt le aveam demult în minte, dar la fața locului m-am împotmolit. M-am gândit și răzgândit până m-a cuprins osteneala. Crezusem că noaptea va fi un sfetnic bun, dar trecuse de miezul nopții iar eu tot dezbăteam. ”Cum să aleg dacă amândouă sunt atât de frumoase? Mai bine bine decid mâine.” – mi-am spus, după care m-am pus la somn cu Egiptul în stânga și Grecia în dreapta.

M-am trezit brusc, zăpăcită de voci puternice pe care le auzeam în ecou. Ochii mi-au rămas înțepeniți pe ceea ce vedeau. Înaintea mea două grupuri de oameni mă priveau parcă așteptând să spun ceva. Ce să spun?

-          Unde Dumnezeu mă aflu și cine sunteți?
M-au privit mirați și contrariați.
-          Ești în Glitnir, palatul tău, măreț Forseti (1). Iar noi am venit înaintea ta datorită înțelepciunii tale.
-          Încă visez, așa-i? Auci! - m-am ciupit și a durut. Și voi cine sunteți, oameni buni?
-          Suntem zei, nu oameni! – răspunse unul mai bărbos.
Ei bine, le-am făcut jocul convinsă că e o glumă bună. Sau un vis bun...
În stânga zeii Egipteni, în dreapta zeii Greci, toți veniți la judecată înaintea unui zeu scandinav pentru a primi sentința:

Care este cea mai frumoasă țară din lume?


Le-am sugerat să aleagă fiecare câte un reprezentat oficial care să îi reprezinte, mi-am împreunat mâinile și-am început a le asculta pledoariile.

Reprezentant oficial Egipt: Amon-Ra (2)               Reprezentat oficial Grecia: Zeus (3)

Restul zeilor în tribune

Amon-Ra: Egiptul are cea mai mare cultură a lumii și este tărâmul faraonilor. Fascinează omenirea de mii de ani prin istoria sa cu totul și cu totul deosebită, alături de numeroasele temple și monumente legendare – devenite în prezent veritabile obiective turistice, aceasta creând farmecul unei vacanțe în Egipt.

Zeus: Grecia are cea mai mare cultură a lumii și este țara legendelor, a culturii antice bogate, îmbibate cu istoria unor civilizații, dar și a peisajelor de vis, care te așteaptă să le faci o vizită.

Amon-Ra: Misterioasele piramide de lângă Cairo vegheate de Sfinx, templele faraonilor din Valea Regilor, Mănăstirea Sfânta Ecaterina de la poalele Muntelui Sinai sunt doar câteva dintre atracțiile unei vacanțe în Egipt. La acestea se adaugă, însoritele stațiuni Hurghada și Sharm el Sheikh, scăldate de apele Mării Roșii, bucătăria delicioasă, precum și confortul absolut al unui  sejur cu cazare în regim all inclusive. Luxor este considerat principalul punct de atracție din Egiptul Superior (partea sudică) și Valea Nilului. Vei fi uimit de minunile arhitecturale ale Templului lui Luxor și vei simți măreția mea în ”Hypostyle Hall” de la Templul Karnak. 


Zeus: Atena - Acropolele, portul Pireu, Parthenonul, temple nenumărate, grădini publice, peisajele superbe, mâncarea delicioasă și plajele excepționale. Lefkada – Cu plajele sale minunate, acest loc se consideră a fi adevărata casă a lui Odiseu. 
Salonic - al doilea cel mai important oraș al Greciei, este o așezare cu o istorie la fel de bogată ca a Atenei. Pe aici au trecut de-a lungul veacurilor personalități importante ale omenirii, de la Cicero și Cleopatra.

Amon-Ra mândru: Păi de unde era Cleopatra?
Zeus zâmbind: Îți dai seama cât de mult i-a plăcut Grecia?
Eu: Am nevoie de o cafea!

Cineva m-a servit cu o cafea și după prima gură mi-am revenit.
Licoarea fierbinte și briza rece a mării m-au trezit la realitate.

Eram în croazieră prin Fiordurile Scandinave, iar la masa alăturată doi străini își luau micul dejun împreună, bucuroși fiind de coincidența de a se afla pe același vas. De ce coincidență? Din câte am înțeles, ambii urmau să participe în câteva luni la Conferința Internațională pentru Turism, fiecare fiind desemnat ca reprezentant oficial al țărilor din care provin.

Pesemne că mă pusesem destul de târziu la somn și încă eram în faza REM. Bine, recunosc! Mi-am lăsat imaginația să zburde, fascinată fiind de pasiunea cu care cei doi aduceau argumente în limba engleză propriei țări. Era o coincidență și pentru mine de a fi acolo chiar în dimineața în care îmi promisesem că voi lua o decizie.

Verdict – vacanță vara 2019 – Cea mai frumoasă țară din lume


Argumentele pentru Egipt m-au convins. Amândouă țările sunt bogate în cultură, legende, peisaje fabuloase și mâncare delicioasă, însă anul acesta mi-ar plăcea să merg pe urmele faraonilor în Luxor
Dilemă supremă rezolvată. M-am putut apoi bucura în liniște de peisajele vikinge și de aurora boreală, că doar de aceea eram turist în toiul iernii.
Poate vă întrebați de ce îmi rezerv vacanța de vară în iarnă? Fiindcă la Christian Tour pot plăti în rate*, făcându-mi achiziția mai ușoară.  În plus au și Fidelity Card by Christian Tour**, de unde primesc tot felul de avantaje și discount-uri. 

Tu care consideri că este cea mai frumoasă țară din lume
 pentru vacanța de vară?

Articol scris în cadrul competiției Spring SuperBlog 2019
Proba a 17-a :Cea mai frumoasă țară din lume pentru vacanța de vară 
Sponsor: Christian Tour 




* prin CardAvantaj, Star Card de la Banca Transilvania,  Bonus Card de la Garanti sau Card de credit EuroLine Visa și American Express emise de Euroline
** Card Senior Voyage, Card Family Moments, Club Card Pellerin, Club Card SkiPlus, Cardul EstivAll








1: Forseti este zeul scandinav al justiției, al păcii și al adevărului
2: Amon-Ra este tatăl și regele zeilor în mitologia egipteană. Nu este totuna cu Ra. 
3: Zeus este regele zeilor și stăpânul Muntelui Olimp; zeul cerului și al tunetului - în mitologia greacă 

surse foto; Christian Tour 
documentare locații turistice: Blog Christian Tour 
documentare zeități: Wikipedia 









Comentarii

  1. Interesantă documentare și abordare. Îți doresc succes! De zeul scandinav chiar nu știam.

    RăspundețiȘtergere
  2. Splendidă abordarea! Mă bucur că ai putut să decizi care este cea mai frumoasă țară pentru vacanța de vară.

    RăspundețiȘtergere
  3. Absolut minunat articolul! Felicitări și mult succes! Eu aș merge în Grecia!

    RăspundețiȘtergere
  4. Super alegerr! Eu m-as intoarce mereu in grrcia dar uneori o schimbare e binevenita :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Eu m-aş împărți în multe bucăți. Să fiu peste tot 😂

      Ștergere
  5. Eu vreau sa revin in Maroc, dar sa pot sa il vizitez. Musai sa imi iau un ghid cu mine sau sa inchiriez o masina. Fara acestea doua nu se poate. Dar nu este indicat sa vizitezi marosul vara, deci asi opta pentru Danemarca, Finlanda...

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumos articol!
    Egipt �� vreau și eu acolo, nu mai am răbdare. Am o prietenă care stă în Egipt,mă încântă mereu pozele ei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Păi du-te! Şi mai bine dacă ai pe cineva acolo.

      Ștergere
  7. Două țări diferite, dar la fel de atractive. Și nu doar prin peisaje și locuri de vizitat ci și prin mitologie. Iar eu ador mitologia :) personal, mi-ar fi tare greu să aleg între cele două tocmai din motivul acesta. Ai făcut o alegere bună, dar cred că aici nu era loc de alegeri greșite :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oricare alegere ar fi fost bună, aşa e. Şi mie îmi place mitologia. Fapt pentru care am şi ales-o ca poveste de fond. :)

      Ștergere
  8. Minunat articol! Mi-a placut super mult partea cu zeii. Imi inchipuiam cum stateati toti acolo, cu zeii in tribune si hotarati soarta omenirii. Felicitari si mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  9. Deci, Egiptul ... chiar eram curioasă cine te va convinge. Oricum greu de ales o destinație. :) Mi-a plăcut cum ai creat o poveste despre o dezbatere pentru destinația cea mai frumoasă, plecând de la Zei. Mult succes cu articolul!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce frumos ai scris, draga mea! Paralela facuta intre cele doua tari cu istorii atat de bogate si zeitati formidabile a fost wow. Te-ai documentat un pic se pare. In Grecia am fost si mi-a placut mult de tot. In Egipt inca nu am ajuns, dar imi doresc candva. Preferata mea pentru vacanta de vara ar fi, si conform articolului meu, Turcia. :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toate trei sunt frumoase. M-am documentat şi despre zeitățile turceşti şi poveştile sunt foarte interesante.

      Ștergere
  11. Vacanță cu Christian Tour ...in rate? Super! Multumesc pentru articol si pentru informatii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Pentru noi vacanța în rate este cea mai bună opțiune.

      Ștergere
  12. Sper sa ai parte de succes fiindca povestea asta minunata are un farmec aparte. :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Pe amandoua tarile le-as vizita oricand. Cu asa pledoarie din partea zeilor, cred ca ti-a fost greu sa alegi. :D

    RăspundețiȘtergere
  14. Of. Mi-a parut rau ca nu am ajuns in Egipt. Dar tot as alege sa revad Grecia. :)
    Frumos ne-ai purtat prin frumusetile acestor tari, iar protaginistii au fost de exceptie! Felucitari si mult succes!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Fericire totală de la prima gură de cafea

Wish list: Inima României