Fericire totală de la prima gură de cafea



Era dimineață și toate viețuitoarele se treziseră înaintea mea, așa cum se întâmplă de obicei. Cafeaua mă aștepta călduță pe măsuța de lemn de pe terasă, fiul cel mic era fericit printre jucării, fiul cel mare fugise zglobiu spre școală, iar mie îmi era somn. Zburătoarele mă strigau reamintindu-mi că zeama aromată se va răci. Chiar și-acum mă cheamă mereu să-mi cânte, fiindu-le drag zâmbetul pe care mi-l provoacă atunci când timpanele-mi sunt mângâiate de glăscioarele lor. 
Dar în acea dimineață de vară totul părea diferit. În ciuda faptului că razele soarelui păreau să bată destul de puternic, aveam senzația că este iarnă, și cum frigul nu mă încântă, am pus o pătură pe spate și-am început a bea din cafeaua "călduță" pentru a mă încălzi nițel, dar aceasta se răcise.
În depărtare se puteau zări munții împăduriți al căror verde în diferite nuanțe mângâie ochii oferindu-le un tablou rupt din basme, iar acolo unde cerul se contopește cu pădurile parcă norii șușotesc copacilor poveștile adunate de prin lume. Uneori ceața se ridică de prin păduri dând impresia că dintre trunchiurile arborilor se nasc bebelușii norilor care apoi se înalță grăbiți spre semenii lor. În acea dimineață norii s-au apropiat atât de tare, împreunându-se total cu pădurea, nu doar pentru a-și spune povești, ci pentru a se contopi într-o simfonie divină. Soarele n-avea ce obiecta, era deasupra tuturor , dar razele sale nu-mi mai încălzeau trupul, iar eu, deși sufletul îmi zburda de fericire, dârdâiam simțind nefericirea pielii creponată de-atâta frig.

M-am trezit în toiul verii cu iarna în curtea mea.

Cafeaua se răcise bocnă, pătura dădea să înghețe, și cu toate acestea nu mă puteam dezlipi de spectacolul naturii. Am realizat că norii veneau grăbiș spre mine și se încețoșase totul în jur. Îmi pare rău, dar frigul îmi provoacă o stare de disconfort cu iz de nefericire, cu toate că-l accept, dar de-această dată prea mă luase prin surprindere. Într-adevăr, puteam merge să mă îmbrac mai gros, dar ce făceam cu fericirea de care nu mă puteam dezlipi?
 Aveam să privesc pentru prima dată spectacolul norilor Nimbostratus. Mai mult de-atât, eram la propriu cu capul în nori, iar această stare se transformase în fericire pură.

Fericire și nefericire în același timp? 
Nu era o noutate, dar uitasem că fericirea nu este opusul nefericirii. Nu le mai trăisem demult împreunându-se în simțurile mele. Începuse să cadă gheață măruntă din nori, iar eu lăbăduiam într-un moment de neuitat datorită acestor sentimente.

Despre fericire vorbesc mulți oameni susținând
 că o caută de-o viață, dar nu o găsesc. Pe nefericire nu o caută nimeni. 
Pare-se că nu se lasă așteptată făcându-și culcuș pe nepoftite în viețile multora. 

Tot ce îmi mai doream era să alung starea de disconfort pentru a face loc fericirii să mă cuprindă în totalitate, însă ce m-ar fi putut ajuta? Un ceai cald, însă uitasem să cumpăr ceai. O altă cafea, dar mașina de cafea se stricase și nu mai avea puterea de a face cafeaua fierbinte, ci doar călduță.

Cum viața ne ia adesea prin surprindere, în cel mai potrivit moment posibil, mașina curierului a parcat în fața casei. Nu-mi venea să cred! Cu o zi înainte intrasem pe acel magazin online magNet.ro ce mi se păruse foarte ofertant calitate-preț și căutasem promoții la espressoare , iar după atât de puțin timp, espressorul automat Saeco Xelsis SM7580/00 (Piano Black) pe care îl comandasem era la ușa mea! 


Cu ochii spre nori și cu viteza luminii am deschis cutia și am pus espressorul în funcțiune. Norocul făcuse să fi primit o pungă de cafea boabe cadou cu ceva timp înainte și astfel, după foarte mult timp, în sfârșit îmi parfumasem casa cu aroma plăcută a boabelor de cafea proaspăt măcinate.

Deja nefericirea se îndepărta cu pași repezi, fiind apoi total gonită de cana de cafea cu extra spumă de lapte pe care o făcusem. Era de-li-cioa-să! Și încă mai este. Dar prima oară este memorabil!

Imediat ce am luat cana între palme, am ieșit pe terasă pentru a pluti printre nori, iar cafeaua fierbinte mi-a dăruit îndeajuns de multă căldură pentru a mă lăsa total învăluită în imensa fericire datorată spectacolului naturii. 


Astfel începuse o zi minunată pe care am continuat-o cu zâmbete și voie bună. În acea după amiază, după ce soțul venise de la serviciu, entuziasmați de noua achiziție, am încercat toate cele 12 varietăți cu opțiuni de cafea ale espressorului și ne-am făcut fiecare profiluri de utilizator personalizabile. A fost distractiv. Eram ca doi copii curioși de noua jucărie, iar seara, cu fericirea curgându-ne prin vene, am dansat îmbrățișați sub lumina perfectă lunii.

Mi-a rămas în inimă amintirea acelei dimineți de vară în care văzusem și simțisem pentru prima dată festivalul norilor Nimbostratus; dimineața în care fericirea și nefericirea se împleteau în mine; dimineața în care o cafea foarte bună și fierbinte a avut puterea de a-mi dărui complet fericirea și  datorită echipei magNET.ro care au trimis comanda într-un timp foarte scurt ce s-a potrivit perfect cu nevoile mele. 

De atunci fiecare zi începe cu un zâmbet - aromă de fericire de la prima gură de cafea. 


Peste 13 ani de experiență în importarea și distribuirea
 de produse și servicii care să ne facă viața mai ușoară, mai plăcută și fericită. 


Articole scris în cadrul competiției Spring SuperBlog 2019
Proba a treisprezecea: ”magNETismul unei zile cu aromă de cafea”
Sponsor: www.magNET.ro (Profimatic SRL)
surse foto: magNet.ro



Comentarii

  1. Nu știu la ce se refera Nimbostratus, dar îmi place cum ai introdus cititorul în peisaj, cum l-ai plimbat între doua stări, ca apoi cafeaua sa îl însenineze.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nimbostratus sunt nişte nori imenşi, groşi alcătuiți din picături reci de apă, cristale de gheață sau fulgi de zăpadă şi sunt foarte joşi. Eu locuiesc la 700 m altitudine şi am stat practic cu capul în nori.

      Ștergere
    2. Dana, doar eu am voie „cu capu-n nori”. :)

      Ștergere
  2. O, ce minunat e la tine! Tare mi-ar plăcea să avem odată ocazia să ne bem cafeaua împreună. Și nu orice cafea! Din câte am citit, cred că espressorul acesta face o cafea minunată! Să ai un weekend perfect!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te aştept cu mare drag! Este o privelişte de poveste aici. Şi da, te voi servi cu o cafea foarte bună! ❤ Weekend minunat!

      Ștergere
    2. Am revenit! Beau o cafea cu gândul la tine! 🤗

      Ștergere
  3. După această probă, sigur îmi voi cumpăra un espressor. Mi-a plăcut foarte mult articolul tău. L-am citit cu drag .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult! Să vă bucurați din plin de noul espressor!

      Ștergere
  4. Fiecare zi incepe cu o cafea buna. M-am pierdut frumos in povestea ta, Dana! As bea si eu o cafea cu capu-n nori.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost o senzație unică. Acum de fiecare dată când e ceață sper să fie defapt norii Nimbostratus, atât de frumos a fost! Iar acum am cafeaua pregătită din prima clipă. :))

      Ștergere
  5. Mi-a placut mult articolul tau..sunt o mare iubitoare de cafea si nu stiu ce as face fara expresorul meu de cafea:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce sunt norilor Nimbostratus? Nu cred ca am auzit de ei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nimbostratus sunt nişte nori imenşi, groşi alcătuiți din picături reci de apă, cristale de gheață sau fulgi de zăpadă şi sunt foarte joşi.
      Nici eu nu ştiam de ei până m-am trezit cu capul în nori şi le-am făcut o poză şi un video pe care le-am postat pe Facebook pentru a afla exact în fața cărui fenoment natural mă aflu.

      Ștergere
  7. De multa vreme caut un espressor, insa nu am reusit sa ma decid inca. Acum, am mai adaugat un espressor de revizuit pe lista. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  8. Desi nu sunt consumatoare de cafea, imi fac cu ochiul specialitatile din imagine. ��

    RăspundețiȘtergere
  9. Incep sa regret ca nu imi place gustul cafelei, mai ales cand citesc cata fericire iti aduce tie o cana de cafea:) si nu esti singura persoana pe care am auzit-o spunand ca dupa ce isi bea cafeaua, ziua devine mai buna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am şi uitat vremea fără cafea. Într-o dimineață nu am avut cafea şi făceam ca trenul. Mocănița.

      Ștergere
  10. Prietena mea bună a fost studentă la meteorologie și asa mi-am dat seama ce nori frumoși ai văzut tu în acea zi. Poate erau cumva și ca spuma de lapte cu care ti-ai 'condimentat' cafeluta.

    RăspundețiȘtergere
  11. Asa bine ai descris, incat parca ma simteam acolo! Succes!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Fericirea intr-o cana de cafea aburinda! Desi nu sunt bautoare de cafea, nu spun "nu" unui cappuccino aromat 😊

    RăspundețiȘtergere
  13. Nimic nu se compara cu o cana de cafea la prima ora a diminetii. Minunat articol!

    RăspundețiȘtergere
  14. O cafea buna la timpul ei face foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  15. Foarte faine espressoarele acestea, mai ca m-as apuca de baut cafea doar de dragul lor.

    RăspundețiȘtergere
  16. Nicio zi nu incepe bine fara o cafea delicioasa! Daca mi-ar fi spus cineva cand eram adolescenta ca ma voi indragosti de gustul cafelei , l-as fi trimis la plimbare, dar iata ca s-a intamplat. Ai descris un tablou tare frumos! Imbratisari!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cea mai frumoasă țară din lume pentru vacanța de vară

Wish list: Inima României