Farmec masculin vs. feminin


De multă vreme mă gândesc că viața este o comedie 
cu noi oamenii dansând pe scena ei, făcându-ne rolul cât mai bine posibil. 

Bărbați și femei fiind, semănăm atât de bine și totuși ( se pare că) ne dorim lucruri diferite.

 Așa numita ”egalitate” prin care cerem și ne așteptăm din partea celuilalt la aceleași lucruri, este doar o formă de a ne distanța din punct de vedere social unii de alții. Adevărul este că avem nevoi diferite pentru a ne completa unii pe alții. Bărbații și femeile nu sunt mai buni sau mai răi, ci diferiți. Toată lumea știe asta, dar foarte puțini sunt dispuși să o recunoască.

Femeile îi critică pe bărbați pentru că ar fi insensibili, că nu sunt destul de grijulii, că nu oferă destulă iubire, pentru lipsa comunicării ori că fac sex în loc de dragoste. Bărbații critică femeile pentru felul în care conduc o mașină, că nu au simțul orientării în spațiu, că vorbesc prea mult și fără rost ori că nu au inițiativă când vine vorba de sex și că acesta nu este suficient de des. Bărbații se minunează că femeile observă atât de ușor detalii despre îmbrăcămintea celorlați, iar când vine vorba de becul ars al farului de la mașină acesta trece neobservat.

În timp ce femeile merg împreună la toaletă ori se întâlnesc acolo și fără a se cunoaște între ele pot ieși ca bune prietene, iar acest fapt să fie total acceptat, toată lumea ar rămâne șocată dacă un bărbat ar spune unui amic ”Andrei, merg până la baie, nu vrei să vii cu mine?” 
În vreme ce tatăl se duce la serviciu, mama rămâne acasă pentru a îngriji copiii. 

Ei bine, fiecare este normal doar că au evoluat diferit deoarece din cele mai vechi timpuri bărbații au vânat, au protejat, iar femeile au cules recolta și au hrănit. Creierul fiecăruia s-a dezvoltat astfel încât să se adapteze cât mai bine funcțiilor lor în viață. Fiecare prelucrează informațiile în mod diferit, iar când acest fapt va fi înțeles nu vor mai exista atâtea neînțelegeri, confuzii și deziluzii.

Fiecare își atinge performanțele în felul său. Fiecare credem că suntem cei mai buni în ceea ce facem, iar singurul lucru care ne-ar fi cu adevărat de folos este înțelegerea și acceptarea tuturor diferențelor normale între noi.

Bineînțeles, avem și lucruri în comun, piramida lui Maslow fiind pentru toți.



Indiferent de sex, ne bazăm pe aceste nevoi, iar diferențele sunt de ordin științific.
 Nu există niciun complot al bărbaților asupra femeilor sau al femeilor asupra bărbaților.

De exemplu, când vine vorba de îngrijirea corpului, eu și soțul meu avem în comun același brand de cosmetice 100% românesc, anume Farmec. Amândurora ne place datorită principiilor active folosite în crearea produselor, care provin în cea mai mare parte din natură prin fructe hrănitoare și bogate în vitamine ori plante medicinale autohtone sau chiar și argilă din munți. Bine, soțul spune simplu ”sunt naturale”, dar ideea este aceeași, așa-i? 
Eu știu că Farmec are foarte mulți ani de activitate, iar domnul meu știe exact istoria care începe în 1967, când FARMEC a devenit primul producător de creme şi emulsii Gerovital H3 prof. Dr. Ana Aslan.
 În timp ce eu aș putea vorbi jumătate de oră încontinuu enumerându-i în detaliu valori ale companiei: pasiune, tradiție, inovație, grija pentru frumos, respectul față de tradiție și pentru mediul înconjurător, el mi-ar putea povesti despre oameni de știință și cercetările ample care se fac pentru ca produsele Farmec să atingă performanța și menținerea unor standarde înalte.

În timp ce pe raftul meu din baie stau așezate produse Gerovital pentru îngrijire de la Șampon regenerant cu Keratină, Șampon uscat cu efect condiționant, Loțiune cu petroleum, Kit pentru regenerarea părului, balsam de păr... ați înțeles ideea care-i la fel pentru creme de corp, loțiuni de mâini, creme de față, fiole, deodorante, depilatoare, machiaje, săpunuri, loțiuni de plajă, și așa mai departe că altfel aș ține-o până mâine. Ei bine, pe raftul soțului meu stau așezate din noua gamă Gerovital Men astfel: o Spumă de ras mentol, un Gel de duș Wild 3 în 1, un Deodorant Antiperspirant Wild, parfumul preferat și o Cremă antirid acid hialuronic



El s-ar putea minuna de ”tonele” de produse pe care le folosesc, eu l-aș putea ”acuza” că are prea puține.
 În realitate acceptăm faptul că fiecare dintre noi privim aceste nevoi din unghiuri diferite, iar asta ne face mai buni. Eu sunt cea mai bună bucătăreasă, el este cel mai bun degustător. Eu sunt cea mai grijulie mamă, el este cel mai protector tată. Eu spun cele mai frumoase povești cu zâne și unicorni, el învață copiii despre istorie, știință și mediul înconjurător. Eu conduc mașina cu GPS, el ar putea găsi destinația și cu ochii închiși. Eu fac gararea mai bine, el face parcarea laterală mai bine. Eu fac curățenie, el repară cele necesare prin casă, etc. . 
Ideea este că atât pentru bărbat, cât și pentru femeie, orice zi poate fi o provocare oriunde s-ar afla. Fiecare dă tot ce are mai bun și încearcă să se întreacă pe sine. Atât eu, cât și soțul meu suntem pregătiți dis de dimineață să înfruntăm provocări de ordin profesional sau personal prin intermediul cărora experimentăm tot felul de situații, fiecare în modul său, privind lumea cu propriile percepții.

Așadar, primul nostru  punct comun este întâlnirea de dimineață din baie unde ne facem toaleta cu produse fabricate de același producător, însă diferite în funcție de nevoi. În fond amândoi știm că vom avea performanță pe toată linia și tot ce ne rămâne de făcut este să ne jucăm comedia pe scena vieții făcându-ne rolul cât mai bine.

Bărbați sau femei, suntem oameni, suntem normali, suntem diferiți și tot ce trebuie să facem este să ne iubim, să ne acceptăm și să ne înțelegem unii pe alții.
 Asta înseamnă pentru mine performanța masculină vs. feminină, fiindcă orice luptă femei vs bărbați a fost, este și va fi inutilă. 

În încheiere să facem un pic de haz de necaz




Articol scris în cadrul competiției Spring Super Blog 2019
Proba a paisprezecea: ”Performanță pe toată linia”
Sponsor: Farmec 
surse foto: Farmec.ro / pagina Facebook Farmec / 
Piramida lui Maslow - V.Ciobanu - căutări Google
sursa video: YouTube - Mircea Bravo 





Comentarii

  1. Foarte buna concluzia, acceptarea reciproca e cheia pentru o înțelegere mai buna si iubire. Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. Contrazic, tot bărbații sunt cei mai buni bucătari. Dar în ultimul timp am cunoscut câteva femei ce ar putea devni bue degustătoare, la vinuri mă refer. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se mai fac şi schimb de roluri, nu contest! Însă aici mențiunea a fost personală, nu generală.

      Ștergere
  3. Foarte frumos articol, felicitări! Asa e, lupta intre sexe este inutilă. Cat despre egalitate, cred ca trebuie sa avem aceleași drepturi, dar nu suntem egali pentru că suntem pur si simplu prea diferiti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dpdv al legilor egalitatea trebuie să existe între toți oamenii şi să avem aceleaşi drepturi fără diferențe între sexe şi "rase"(urăsc cuvântul ăsta); dar dpdv al construcției bărbat vs femeie trebuie să înțelegem că suntem normal de diferiți şi frumoşi. 😁

      Ștergere
  4. Ce taaare a fost faza cu mersul la baie impreuna in cazul barbatilor :-))))) Felicitari pentru articol si multumesc pentru clip. La fel de tare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Îmi place cum ai evidențiat faptul că suntem diferiți, dar totuși la fel și că în același timp ne și completăm :) Până la urmă, fix din acest motiv facem o pereche ideală, nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact. Perechea ideală este compusă din doi oameni care înțeleg că anumite diferențe sunt normale.
      Mulțumesc!

      Ștergere
    2. Mereu am fost de părere că dacă am fi fost la fel, ar fi fost plictisitor. Așa ne compensăm reciproc lipsurile... Bine, poate ne mai și ciondănim, dar altfel nu ar avea farmec :)

      Ștergere
    3. Să ştii că de multe ori m-am gândit cât de monoton ar fi fără ciondăneli. Bine, mă refer la cele soft şi cu respect, nicidecum la ceva grav.

      Ștergere
  6. Super articolul! Sotul meu nu a incercat inca produsele din gama Gerovital, dar le voi cauta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt de încercat neapărat.
      Mie Gerovital mi-a salvat părul. Iar acum vreau neapărat fiolele ptr bărbați fiindcă ştiu că sunt foarte bune, iar soțul are nevoie de sprijin ptr căderea părului.

      Ștergere
  7. Doamne, ce tare e video-ul de la urma. Chiar nu il vazusem. Cat despre femei si barbati si performanta lor, si eu consider la fel. Suntem diferiti, dar la fel de buni in ceea ce facem fiecare separat. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Abia a fost postat video şi s-a potrivit numai bine cu subiectul articolului.

      Ștergere
  8. :))))) vai cât am râs la filmulețul acela, dar nici că se potrivea mai bine cu articolul acesta. Vai să o trezesc pe Natalia, dar nu mă puteam abține, mai ales la final. Finalul mi-a amintit de ”Două loturi” a lui Caragiale, știi cu vice-versa. :))))
    Acum referitor la acum ai abordat subiectul în articol sunt de acord cu tine, suntem diferite, dar cred că așa și trebuie să fim, lupta cine e cel mai bun nu cred că e utilă pentru cineva. Așa este, ne atingem performanțele în felul nostru. Mi-a venit să râd și la începutul articolului, m-am recunoscut la faza cu reproșatul că bărbații sunt insensibili. :) Eu o am pe aia: mi se pare că ești cam rece :)))) Iar el îmi răspunde: mie nu mi se pare. :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să fi văzut cum am făcut eu când l-am văzut 🙈 fix după ce am terminat de scris articolul.
      Eu zic "dur" în loc de "rece" 😂 Dar am descoperit că bărbații chiar sunt sensibili. În felul lor. 😂

      Ștergere
  9. Este a treia oară când citesc acest articol și de fiecare dată descopăr alte și alte subtilități și simboluri. E scris atât de real și de natural, încât nu pot spune decât: felicitări, din toată inima!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult, dragă Mona! Mi-am dorit să ating realul şi naturalul. Mă bucur că am reuşit.

      Ștergere
  10. Imi place la nebunie cum ai scris articolul! Pana la urma, femeia si barbatul sunt ca doua peste de puzzle, care se completeaza perfect. Nu putem sa ii acuzam ca nu plang din orice asa cum facem noi, sau sa fim acuzate ca noi nu stim sa schimbam un bec 😀 Asa cum ai zis si tu, suntem diferiti, avem nevoie diferite si trebuie sa acceptam lucrul asta. Sper din suflet ca acest articol sa iti aduca o nota cat mai mare!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ar fi si nasol sa folositi aceleasi produse, v -ati certa pe ele :))) Succes!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să ştii că eu uneori folosesc produsele lui, în special deodorantul. 🙈 Însă el s-a dat odată pe o rană cu crema mea de față. 😂 e greu de distins crema de față şi cea de gălbenele, una albă, una galbenă. 😂

      Ștergere
  12. Si la mine in casa e la fel, eu spun povesti, gatesc calc, el repara, se joaca cu Maya si da in mintea ei. Totusi cand vine vorba de produse de ingrijire, alege cei mai bun si Gerovital este cel mai bun.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce frumos! O familie minunată, aşa cum trebuie. Ne place mult Farmec. Eu, pe lângă Gerovital mai folosesc şi alte game Farmec, iar laptele demachiant Doina a rămas de zeci de ani preferatul meu.

      Ștergere
  13. Si eu ii spun sotului ca are si foloseste prea putine produse.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eh, eu nu îi spun. Aş putea, dar astea sunt nevoile lui. :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cea mai frumoasă țară din lume pentru vacanța de vară

Fericire totală de la prima gură de cafea

Wish list: Inima României