Pe-un picior de plai, pe-o gură de Rai

Totul se ivește din mare și totul se întoarce în ea.
Legendele se învârt adesea în jurul ei.
Zeii celți au venit în Irlanda pe mare și tot prin ea se ajunge pe Lumea Cealaltă.
Dylan, fiul valului, pruncul zeiței galeze Arianrhod,
se duce la mare încă de la naștere și înoată ca un pește.
 Chiar și Vrăjitorul Merlin este născut din mare, iar în Biblie aceasta este creația lui Dumnezeu pe
 care o folosește dăruind sau luând libertatea.

Aelred de Rievaulx spunea că marea se află între Dumnezeu și noi. La fel simt și eu.

M-am îndrăgostit de Zeul Apelor și călătoresc adesea spre el cu bucurie. Sunt o hoinară. Sunt o romantică incurabilă. Împletesc cu drag toate amintirile frumoase și mă reîntorc în locuri de suflet.

Vara trecută m-am reîntors pe malul Mării Negre. Vizitasem mări în anii precedenți, însă pe cea de suflet nu o mai văzusem de un sfert de secol. Aveam amintirea acelei vacanțe despre care tata îmi povestea mereu. Era mândru. Reușise să viziteze proiectul de dezvoltare al Litoralului Românesc, și-mi spunea că ”tovarășul secretar general al PCR, Gheorghe Gheorghiu-Dej a ales cel mai bun arhitect din întreaga Europa care să se ocupe de toate lucrările. Ba chiar, arhitectul Cezar Lăzărescu, era cel mai bun din lume.” Da, era foarte mândru și îi plăcea să îmbogățească fiecare istorisire. Asta era tot ce îmi „aminteam” de Marea Neagră, însă îmi era de suflet fiindcă acolo am mers în prima vacanță cu părinții mei de unde îmi rămăsese un suvenir păstrat în cartea groasă a lui Dostoievski, pe post de semn de carte.

”Pe-un picior de plai, Pe-o gură de rai...”

Mi-a plăcut mereu să călătoresc și am învățat în timp că pe lângă peisajele frumoase pe care le poate oferi un loc din lume, amintirile vor prinde un contur mai strălucitor dacă și cazarea oferă satisfacție. Sunt un turist semi-pretențios. Îmi place confortul și mâncarea bună, fără să aștept perfecțiune. Îmi place să mă pot relaxa pe un pat moale, într-o încăpere curată cât timp soarele arde prea puternic. Așadar, dincolo de sentimentalisme am învățat să fiu și realistă fiindcă serviciile oferite contează foarte mult. La început plecam în vacanțe la ghici și mă întorceam cu un gust amar, însă anul trecut, mai mult ca niciodată, m-am transformat într-o hoinară sigură pe dorințele mele. Astfel că mi-am notat pe hârtie principalele cerințe: hotel cu piscină în aer liber pentru momentele agitate ale mării, aer condiționat, loc adecvat pentru copii cu piscină, Wi-Fi gratuit, locuri de parcare incluse, servicii de spălătorie, camere și băi curate cu priveliște frumoasă și mâncare bună, de preferat bufet suedez. Astfel am găsit în stațiunea balneoclimaterică Neptun, unde mersesem cu părinții pe când aveam 2 ani, locul perfect pentru mine, dar și pentru familia mea: Hotel Miorița

Pe strada trandafirilor 35...

...am cunoscut un cuplu de bătrânei minunați care parcă țineau în buzunare sute de zâmbete pe care le dăruiau cu blândețe celor din jur. La fel ca și mine, reveniseră într-un loc de suflet. Se îndrăgostiseră pe Strada Trandafirilor, iar în acea zi serbau ”acel moment unic în care Dumnezeu le îndreptase pașii unul spre celălalt”. 26 de ani de căsătorie.
-          Cum de nu ați venit anul trecut? I-am intrebat curioasă.

Ne-au povestit că ar fi mers și mai devreme, însă hotelul părea uitat, iar în momentul în care au aflat că va fi renovat s-au bucurat enorm și imediat ce a fost redeschis au revenit, fiind plăcut surprinși de toate schimbările făcute. Se puteau bucura din plin de dragostea lor care a rezistat peste ani și deveniseră în ochii noștri tabloul nostru din viitor.
                                            Înainte                                      După

Ne-am petrecut toată săptămâna cu dânșii devenindu-ne atât de dragi! Am mâncat împreună, am jucat șah, table și rummy, ne-am povestit unii altora poveștile cele mai frumoase și chiar s-au oferit să ne supravegheze copiii seara pentru a ne oferi plimbări romantice pe malul mării. Ne-am bălăcit cu toții în piscinele hotelului și ne-am delectat papilele gustative cu bucate alese de la bufetul suedez, starea de relaxare și plăcere sufletească fiindu-ne accentuată și de ospitalitatea și apropierea față de clienți a personalului.

Neptun era numită ”Perla Litoralului” și perlă redevine, însă are nevoie de noi

Într-una din zile m-am întristat totuși. Pe culoarul nostru era supărare mare fiindcă niște turiști plecaseră fără să anunțe și lăsaseră în urma lor un dezastru de nedescris. Am auzit personalul dezamăgit spunând că își dau toată silința să ofere cele mai bune condiții și servicii de cazare, însă lipsa de respect a unor vizitatori îi mâhnește. Băile mâzgâlite, prosoapele furate, minibarul dezmembrat sunt doar câteva exemple și mă întreb de unde dorința de a vandaliza un loc atât de frumos.

Cât timp am fost cazați am văzut multă pasiune, respect pentru oaspeţi și zâmbete pe buze. Dar oare cum ar putea fi tolerată lipsa de respect pentru toată munca depusă într-un hotel? Dacă turistul este nemulțumit, sună la OPC. Dacă managerul face reclamație, clientul nu recunoaște nimic și nu își asumă responsabilitatea pentru ceea ce a făcut. Ba mai mult, devine total nemulțumit și se răzbună lăsând recenzii negative peste tot. Este corect? Nu! De aceea am intrat pe site-urile booking, tripadvisor, trivago și chiar și pagina de Facebook pentru a combate miturile create de acest tip de turiști.

Pentru ca Litoralul Românesc să devină din nou cea mai frumoasă Perlă, este nevoie de noi.
De respectul nostru. De susținerea noastră.

Am adorat dintodeauna apa și vizitând Marea Neagră, m-am îndrăgostit de Neptun care m-a cuprins în brațele sale lăsându-mi în suflet amintirea unei naturi extraordinar de frumoasă. Amintirea familiei mele fericită după un sejur la mare de poveste. Amintirea blânzilor bătrânei care ne-au îndrăgit ca pe proprii copii și nepoți, dar și dorința de a spune ce bijuterie are România și că doar cu îngrijirea noastră, a tuturor va străluci sub razele soarelui ca cea mai admirabilă nestemată.
Anul acesta am ales același loc, același Hotel Miorița Neptun și pe 1 Iunie ne vom bucura de activitățile de divertisment și atelierele oferite gratuit tuturor copiilor cazați în stațiune. Da, exact, tuturor, nu doar celor cazați la Hotelul Miorița, fiindcă noul manager al hotelului iubește cu adevărat ceea ce face și se poate observa cu ochiul liber pasiunea depusă în șlefuirea perlei.

Am ajuns ”Pe un picior de plai, Pe-o gură de Rai”, m-am îndrăgostit de Neptun și mă reîntorc curând pe Strada Trandafirilor, acolo unde toate pretențiile mele fizice și sufletești s-au împletit într-o amintire de neuitat.

Fii alături de Litoralul Românesc! Iubește Marea Neagră!
Toate cele bune!
Dana Codori

Articol scris în cadrul competiției Spring SuperBlog 2019
Proba a cinsprezecea: ”Relaxare estivală pentru întreaga familie”
Sponsor: Hotel Miorița Neptun
surse foto: vedere: mangalianews
foto Hotel Miorița Neptun
documentare: Hotel Miorița Neptun, mangalianews, adevărul. ro, Dicționar de simboluri

1. Wow! Dana, ai reusit sa transpui in cuvinte exact ce simt eu ca turist. Cat despre mare... "marea se află între Dumnezeu și noi." La fel o percep și eu!!!!! Si... mai stii ce? Cred ca batraneii aceia eram noi peste cativa ani. :)

1. Mi-a rămas în suflet chipul bătrâneilor exact ca un tablou din viitor. ❤

2. Super! Imi place mult sa merg la marea noastră iar Neptun este una dintre destinatiile mele favorite. Sunt de acord cu ce spui tu, dar din pacate am avut parte de cazari nu tocmai ok la bani deloc putini. Ma bucur sa aflu din articolul tau ca exista o alternativa decenta.

1. Se întâmplă şi la case mai mari. Noi am pățit în Turcia. Caut şi eu mereu alternative decente de-atunci. 😘

3. Litoralul nostru a fost casa mea pentru o vreme. Atunci l-am iubit cu adevărat. Sper să redevină ce a fost.
    Frumoasă povestea, succes !

1. Mulțumesc! Cred că va redeveni mai mult decât ce a fost cu susținerea noastră.

4. Imi place mult articolul! Locația pare numai buna de bifat vara aceasta!

5. Marea...eterna frumusete...Nu trebuie sa ajutam numai litoralul romanesc mergand la hoteluri
    ca Hotel Miorita, ar trebui ajutata toata tara :)
    Salutari!

1. Da, bineînțeles şi total de acord. Trebuie ajutat întreg turismul românesc. Le luăm pe rând.

6. Super articolul tau despre litoralul romanesc! Un indemn nepretuit pentru a ne proteja si valorifica statiunile de la mare, fara a ajunge pe la bulgari sau in alte parti.

7. Mi-a plăcut foarte mult articolul și ideea pe care ai mers ... să ne iubim și marea noastră. Să știi că eu am mers des pe litoralul românesc, chiar și cu Natalia mică și am fost mulțumită. Ne-am simțit foarte bine și am avut vacanțe foarte frumoase. Deci, chiar merită să dăm o șansă litoralului și mării noastre. Mă bucur că ai abordat acest subiect în articol. Noi am fost la Neptun prima dată în 2015. A fost ultima noastră vacanță în doi. Ne-a plăcut foarte mult stațiunea și chiar spuneam că vom reveni când vom avea copii pentru că e liniștită. Nu știam când spuneam asta că se va întâmpla să fim părinți chiar anul următor. :)

1. Mulțumesc! Mă bucur că ați avut parte de vacanțe frumoase si liniştite la mare! Aşa trebuie să fie. Iată că Hotel Miorița vă aşteaptă cu Natalia pe 1 Iunie. :) Vacanță plăcută!

8. Ai împletit frumos iubirea ta pentru mare cu amintirea acelor bătrânei și mai ales cu sfatul dat pe alocuri subtil, pe alocuri direct oamenilor de a respecta marea, de a avea grija de locațiile noastre. Mult succes!

9. Între Dumnezeu si noi e marea... Cât de adevărat și cât de frumos! Cum să n-o iubești?

10. Mi-ai oferit atâtea stări! De drag, de dor, de curiozitate, de aprobare și de reverie! Minunat ai îmbinat informțiile în acest articol. O, mi-e dor de Neptun! Felicitări și mult, mult succes!

11. Nu am fost niciodată la mare în România, dar anul acesta am de gând să merg și eu. Soțul meu zicea să mergem la Neptun că este foarte frumos, și acum citind articolul tău cred că aici vom merge. Numai bine, știu deja și unde ne vom caza.

1. Vacanță plăcută vă doresc! Mă bucur că am ajutat în luarea unei decizii.

12. Miorita laie... ce dor de mare mi s-a facut. Ai perfecta dreptate. Si turistii trebuie sa arate un minim de respect pentru locul in care se cazeaza si personalul de acolo.
    P.S. Cred ca m-ai convins sa merg si eu in Neptun, nu am fost niciodata.

13. In Neptun nu am fost cazata niciodata pana acum. Cam am oroare de hotelurile de tip "comunist". Iar la conditii de cazare ma uit si eu acum. Anul trecut, desi am ales bine din punct de vedere am informatiilor, la fata locului am primit nu mai putin de jumatate din facilitati. Cica vina era a mea ca am venit inainte de sezon, pe 2 iunie.....