Expressoft Technology, domnule șef !








După ce terminasem școala, curioasă fiind de independența ce-mi făcea cu ochiul de ceva timp, începusem să caut de lucru pentru a reuși să strâng acea sumă de bani pentru garanția unui apartament pe care visam să-l închiriez. Să obțin un loc de muncă devenise mai dificil decât crezusem înainte, dar dorința de a munci mă împingea de la spate repetându-mi toate motivele pentru care nu trebuie să mă dau bătută. După lungi căutări în care eram refuzată sau refuzasem din diverse motive, găsisem în sfârșit un job care-mi surâdea. Ospătar într-un Pub. Ei bine, după explicațiile patronului și îndrumările colegilor, gândeam că mai bine de-atât n-aș fi putut nimeri. Dar încă din prima zi dădusem nas în nas cu dificultatea de-a prelua comenzile clienților, în special la mesele mari unde mă întâlneam cu haosul. Abia reușeam să scriu fiecare ce dorește, dar să mai și rețin care comandă pentru cine este. Mă simțeam pierdută printre glasurile oamenilor care se împleteau cu muzica dată parcă prea tare. Pe lângă acestea, foile din caietul de notițe pe care scriam, trebuiau rupte și înfipte într-un fel de țăruș proptit pe bar pentru ca barmanul să pregătească comanda și să trimită spre bucătărie ceea ce nu ținea de el. Adesea acesta mă chema să mă întrebe ce Dumnezeu am scris, că nu înțelege nimic, iar în pauze făcea glume precum că am greșit poarta jobului, arătând spre Spitalul Județean. ”De obicei scriu frumos, dar vezi tu, abia apuc să notez ce vrea fiecare, d-apoi să-mi ceri să și scriu frumos este deja peste posibilitățile mele de ospătar junior.” - îi răspundeam puțin bosumflată și mai mult obosită.
 Timpul trecuse și într-o zi realizasem că eram angajată deja de o lună și încă mă împotmoleam la mesele de peste zece persoane. În acea seară un puști dorise să-și serbeze majoratul alături de prieteni în Pub-ul preferat. Douăzeci și cinci doar la o masă, pentru câteva ore bune. Am jucat mațele încurcate cu tot ceea ce ar fi trebuit să fie o comandă normală fără prea mari bătăi de cap. M-am trezit într-una dintre cele mai proaste zile de până atunci, iar la finalul zilei, la numărarea stocului, ieșisem în minus. Cu tot bacșișul câștigat plătisem gaura din stoc, iar pe lângă asta a doua zi patronul m-a luat la treișpe-paișpe fiindcă primise o plângere de la sărbătorit. Eram obosită, pe cuvânt, și probabil acesta a fost motivul pentru care depășisem limita șef-angajat. 
- De ce nu mă concediați? Pur și simplu mă încurc în toate hârțoagele alea pe care trebuie să scriu și repede, și frumos, și Dumnezeu mai știe cum. 
- Dana, înafară de faptul că pierzi șirul comenzilor mai mari, sunt foarte mulțumit de modul în care îți faci treaba. Nu doresc să te concediez, ci să te ajut.
Șeful își păstrase calmul, dar eu nu observasem asta și începusem a bodogăni într-una fără să îl las să-mi răspundă. 
- Vreți să mă ajutați? Cum, spunându-mi să nu mai încurc comenzile? Ei bine, nu mă duce capul. Pur și simplu îmi fug ochii și urechile din loc când încep toți a vorbi la grămadă. Plec de la o masă, merg la alta, un client vrea plăcintă, ba nu, prăjitură, ba nu, vrea friptură, stai că s-a răzgândit și vrea doar o bere, altul la fel, și la fel, și la fel. Nu mai pot! Cum să m-ajutați? Vă zic eu cum! Expressoft Technology , simplu ca ”bună ziua!”. Luați frumos un POS restaurant , îl puneți la bar și-ați rezolvat o problemă. Sau un software marcaj restaurant . Beneficii? Puteți centraliza toate comenzile, puteți ține evidența rezervărilor, se poate chiar vedea numărul de clienți de peste zi sau din orice zi, că are și istoric și de toate. Ah, vouchere, puncte bonus, carduri cadou - toate pentru clienții fideli direct cu ajutorul acestui software. Ba mai mult se pot emite și facturi. Dar cel mai important pentru noi, angajații, este că ne veți ajuta să nu mai înotăm printre toate hârtiile astea, chiar și stocul îl puteți introduce pe soft, iar timpul de preluare al comenzilor va fi redus semnificativ și voi putea să separ și notele de plată, că-mi vâjâie capul la calcule matematice când douăzeci de inși vor să plătească separat! 
M-am oprit brusc din a zice orice în momentul în care șeful mi-a pus mâna la gură. 
- Cum ziceai că se numește firma? 
- Expressoft Technology, domnule șef. Ah, și au suport tehnic 24/7, să știți. 





Mi-au povestit apoi colegii că arătam ca un robot defect în fața șefului, dar mi-au și mulțumit pentru curajul pe care l-am avut, fiindcă softurile ne-au ușurat munca înmiit. În următoarea lună primisem prima mărire de salariu și în următorii doi ani, cât am lucrat în acel Pub, nu doar câștigasem experiență, dar și cele mai frumoase prietenii de după liceu. 
De unde știam toate acele detalii? Ei bine, căutasem pe internet soluții pentru ușurarea propriei munci, dar găsisem ceva și mai bun. Personal, consider că orice afacere HoReCa ar trebui să lucreze cu astfel de software fiindcă beneficiile pe care acest sistem le oferă nu se compară cu dificultatea de a ține toate evidențele pe caiete și carnețele. 
Alegerea unui sistem informatic de acest tip se poate face luând în considerare necesitatea fiecărui local în parte, criteriile pe care orice afacere HoReCa ar trebui să se bazeze fiind seriozitatea, rapiditatea și sprijinul oferit din partea firmei alese pentru achiziționarea unui software de orice tip care să ajute numaidecât la facilitarea tuturor comenzilor, evidențelor, mulțumirii clienților, dar neapărat și a angajaților. Fiindcă atunci când angajații sunt relaxați, pot zâmbi mai mult, ceea ce oferă clienților o stare de bine și căldură într-un ambient plăcut și relaxant. 




Articol scris pentru SuperBlog 2018/ Proba a noua -  Expressoft Technology


Comentarii

  1. Buna, Dana!

    Multumim pentru interesul acordat probei noastre in cadrul competitiei Superblog si pentru articolul tau.

    Iti dorim mult succes in tot ceea ce intreprinzi!


    Cu ganduri bune,
    Echipa Expressoft.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Călătorie forțată spre Paradis

Succesul are cărămizi - Cei trei purceluşi

Iubirea există în fiecare zi