Pizza - singurul preparat culinar care satisface toate poftele



De unde vine pizza? 


 Se știe deja că una dintre cele mai apreciate feluri de mâncare ale lumii este pizza. Inițial am crezut că pizza a apărut în Italia, mai exact la Napoli, însă conform Wikipedia, s-au descoperit variante asemănătoare și în Egipt, Babilon și Imperiul Persan, iar istoria ne spune că grecii antici mâncau un fel de pâine plată de formă rotundă deasupra căreia erau puse diferite ingrediente și condimente. Prima menționare a pizzei datează din anul 997, unde este scris, într-un text latin descoperit într-un orășel italian din sud, că un fermier ar fi trebuit să îi ducă episcopului douăzeci de pizza, cu ocazia Crăciunului și a Paștelui - de aici și judecata că pizza este originară din Italia. Departe de mine să dezbat acum istoria pizzei. Am auzit că pizza era mâncarea săracilor, fiindcă este ușor de preparat, se coace rapid și este sățioasă, dar contrazic acest fapt, spunând că pizza a fost de la bun început mâncarea tuturor. Mi se pare cumva că acest fel de mâncare a spart barierele statutului social, dovada fiind faptul că pizza e bună pentru oricine, indiferent de suma de bani deținută. Mi-ar fi plăcut pe de-o parte să fi avut și puterea să dispară diferențele dintre clasele sociale, dar acolo deja intru în sfera utopiei și a basmelor cu un sfârșit fericit. 

Conform primelor informații găsite despre istoria pizzei, se poate observa faptul că aceasta a fost ”comandată” în perioade de sărbătoare, ceea ce m-a dus cu gândul la toate momentele în care am sărbătorit ceva cu pizza, numai Crăciunul și Paștele nu, că de, vorba ceea, ne-am obișnuit tradițional cu sarmale, cozonaci și salată boeuf. Totuși la câtă treabă este cu gătitul în perioada acestor două sărbători, mă gândesc că pizza ar trebui să devină noua tradiție și la noi. Se prepară repede, e super gustoasă, se poate folosi o grămadă de ingrediente pentru toate gusturile și cu siguranță fiecare invitat ar fi mulțumit, începând de la ”carnivori” până la vegani. Ba chiar sunt variante și cu fructe sau cu ciocolată. Pe asta cu ciocolată am gustat-o în Italia și este cel puțin interesantă, însă personal prefer pizza cu multă mozzarella și prosciuto. Ei bine, dacă tot am ajuns la preferințe, cea mai bună pizza pe care am mâncat-o vreodată în România este cea de la Dodo pizza


Cea mai bună pizza 



Vorba ceea moldovenească ” ai di capu mieu ce bunî îi!”  Asta a fost prima mea reacție și pe bună dreptate. Abia aterizasem în București și îmi era o foame de lupt, astfel că am căutat un site cu livrare pizza.

 Comanda pizza  înseamnă mai mult decât a telefona și a cere o oarecare pizza. Când intri la ei pe site și vezi toate pozele alea începi să intri în transă, zici că n-are cum domnule să arate atât de bine pizza aia și în realitate. Ba da! Arată fix așa de bine! Cât despre miros... Deci când am făcut comanda aveam o simfonie în stomac. Scrie la ei pe site că timpul maxim de livrare este de 45 de minute și că în caz de vreo întârziere te faci cu o pizza gratis. Ce 45 de minute? Când a ajuns pizza mai repede decât mă așteptam m-am bucurat și după ce am mâncat parcă-mi părea rău că n-au întârziat, atât de bună a fost. Aș mai fi vrut una chiar dacă fizic eram sătulă și foamea dispăruse. Cert este că am rămas cu gândul la ea, fapt ce m-a făcut ca în acea seară să schimb adresa întâlnii cu prietenii cu cea  Dodo Pizza din Lujerului. Ah, scuzați, găsiți toate adresele când intrați pe site unde puteți alege orașul. Găsiți acolo comandă pizza București sau comandă pizza Brașov.  Dacă sunteți din alt oraș, relax, Dodo Pizza se va extinde în toată țara, dar până atunci fie că vizitați capitala ori mergeți la munte în Brașov, nu ezitați nicio clipă să vă opriți la Dodo ori să comandați o pizza. Partea faină e că la ei chiar știi ce mănânci, deoarece clienții au acces la bucătărie sau online prin camere web care transmit standardele de funcționare. Cool, așa-i? 

În plus, dacă intri pe site, poți primi pizza gratis devenind ”client misterios”, completând un formular și urmând pașii de acolo. 

Acestea fiind scrise, urmează...

Motive de a mânca pizza. Când? Unde? Cum? 

1. Este delicioasă, mega gustoasă și sățioasă. Indiferent dacă e printr-o livrare pizza ori direct de la sursă, Dodo e la fel de bună. Uite-o cum arată! 



2. Ziua de naștere, onomastica, sărbătorirea unor zile de suflet, indiferent de ocazie, pizza se pliază perfect. Personal am sărbătorit ziua fiilor mei cu pizza, după ce în anii trecuți am pierdut mult timp gătind, fapt care m-a obosit atât fizic cât și psihic. De aceea am decis că cel mai bine ar fi să comand pizza pentru toți invitații, asigurându-mă totodată că fiecare va mânca fix ceea ce îi place. Rezultat? Toți au fost mulțumiți, iar eu m-am putut bucura din plin de ziua copiilor fără prea mult efort. 

3. Mai nou, de Paște și de Crăciun, pentru cei care sunt sătui de împăturit sarmale și frământat cozonaci. (Adică eu!)

4. Întâlnirea cu prietenii, oriunde ar fi ea. (Ceea ce am făcut și voi face mereu!)

5. O seară în doi. Italia este o țară cu iz romantic, prin urmare pizza se potrivește numai bine cu niște lumânări și un buchet de trandafiri. (S-a potrivit perfect de fiecare dată)

De fapt, stai, ce tot enumăr aici? Pizza se mănâncă oricând, oriunde, de foame, de poftă, indiferent de ce, întotdeauna va exista un motiv bine întemeiat pentru care se poate consuma pizza.

Ei bine, acestea fiind scrise, declar pe propria răspundere, nesilită de nimeni, dar împinsă de la spate de-o poftă imensă, că pizza este felul meu preferat de mâncare din toate punctele de vedere și că fiecare zi poate fi sărbătorită cu o pizza. 

De exemplu, astăzi vom sărbători bucuria de a avea o familie unită, sănătoasă și fericită! 





Articol scris în cadrul competiției Spring SuperBlog 2019 
Proba a șasea: Sărbătorește cu pizza / Sponsor; Dodo Pizza 




Surse foto: Dodo pizza 
surse info: Dodo pizza & Wikipedia 


Comentarii

  1. Ce fain ai scris! La fel gandesc si eu despre pizza si puterea ei magică!

    RăspundețiȘtergere
  2. Păcat că la Arad nu există un Dodo! Succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil se va deschide în viitor. Dodo se tot extinde. În Germania patronii pizzeriei Uno au decis să ia franciza Dodo şi au început să renoveze toate cele 14 locații pe care le dețin. Deci este o pizza faimoasă şi cerută.

      Ștergere
  3. Da, exact, pizza se mănâncă din orice motiv. Numai pizza sa fie! Foarte fain articolul. A nu se citi când ți-e foame tare. Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ca bine graiesti, Dana!
    "Pizza se mănâncă oricând, oriunde, de foame, de poftă, indiferent de ce, întotdeauna va exista un motiv bine întemeiat pentru care se poate consuma pizza."
    Mai ales daca este de la Dodo Pizza :)
    Super articolul! In plus... in sfarsit m-am lamurit de ce ma simteam atrasa de Egipt. Pana sa citesc aticolul tau credeam ca poate am fost si eu vreo nevasta de faraon, daca nu faraonul insusi. Acum pricep ca, de fapt, am amintiri ancestrale despre pizza. :) Multumesc pentru informatie. Chiar nu o stiam. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Mirela! Cred că 90% din populație avem astfel de amibtiri ancestrale cu pizza. 😂 Mi se pare uimitor cum un fel de mâncare poate fi atât de simplu şi să satisfacă enorm de multe gusturi.

      Ștergere
  5. Eu aș mânca pizza non-stop. Și cel mai mult imi place aceea cu ananas. Noroc că avem Dodo Pizza în București. Voi comanda și eu că prea o lăudați.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mare dreptate ai. As manca pizza non stop :).

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu am de zile am consumat Capriciosa pana cand mi-am facut curaj sa incerc si alt sortiment. Am mancat cu pui si mi-a placut.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cea mai frumoasă țară din lume pentru vacanța de vară

Fericire totală de la prima gură de cafea

Wish list: Inima României